FB EKSPERIMENT: Najveća promena u poslednjih 7 godina!
Sistem za prikaz aktivnosti prijatelja od sutra će biti radikalno promenjen. Mark Cukenberg je još u januaru najavio promenu, a od sutra će i ostali korisnici biti u prilici da vide šta je Fejbuk ovog puta smislio.
Prema izvorima Tek Kranča(TechCrunch) iz vrha Fejsbuka, od sutra će početna strana vašeg profila biti podeljena u više kolona, a sadržaj će biti podeljen na kategorije, kako bi korisnici imali veću kontrolu prikaza određenih sadržaja.
Fejsbuk je pre sedam godina predstavio svoju centralnu listu objava (njuz fid) koja se sastoji od jedne kolone u kojoj se objavljuju najnovije aktivnosti vaših prijatelja i od tada se ta opcija nije preterano menjala. Sistem za prikaz aktivnosti prijatelja, od muzike koje slušaju, preko članaka koje čitaju, do slika koje dele sa drugima, od sutra će biti radikalno promenjen!
Ono što je za sada sigurno je da će postojati kolona za slike u kojoj će se nalaziti slike sa fejsbuka i instagrama. Takođe, postojaće i kolona za muziku u kojoj će biti prikazano šta vaši prijatelji slušaju i na koje koncerte idu.
Moguće je da će biti i drugih kolona, kao što kolona za vesti i video snimke, ali to nije potvrđeno.
Nova koncepcija bi trebalo da pomogne korisnicima da kontrolišu sadržaj koji vide, odnosno da korisne i zanimljive informacije ne bi bile potisnute dosadnim i nebitnim aktivnostima drugih korisnika. Takođe, ovo će biti veoma korisno i za oglašivače, koji će svoje reklame moći da postavljaju ciljano u određenu kolonu u skladu sa sadržajem koji promovišu.
Mark Cukenberg je još u januaru najavio ovakvu mogućnost, a od sutra će i ostali korisnici biti u prilici da vide šta je Fejbuk ovog puta smislio.
NASA: Nešto čudno se događa sa Suncem
NASA-ini naučnici tvrde kako bi ova godina trebalo da predstavlja vrhunac jedanaestogodišnjeg ciklusa solarne aktivnosti, ali iznenađeni su aktivnošću koja je niža od očekivane. Naime, broj sunčevih pega je daleko manji, a solarne baklje nisu toliko učestale.
Na slici Sunčeve strane koja je okrenuta prema Zemlji, snimljenoj 28. februara, vidi se tek nekoliko sunčevih pega, a uobičajeno je da na spomenutom vrhuncu aktivnosti ta strana bude mnogo aktivnija.
Međutim, Din Pasnel iz centra za svemirske letove Godard tvrdi da je ovo zatišje i da vrhunac aktivnosti tek dolazi. On smatra da ovo jeste solarni maksimum ali da je reč o netipičnom ponašanju Sunca i da je uobičajeno da solarna aktivnost varira u ciklusu.
Solarni ciklusi u stvarnosti nisu savršeno pravilni, a promene sunčevih pega mogu potrajati i do 13 godina. Isto tako, amplituda solarnog ciklusa može da varira, jer su neki maksimumi slabiji, dok su drugi jači.
Pasnel je takođe primetio i kako su poslednja dva solarna maksimuma, 1989. i 2001. godine, imala ne jedan, nego dva solarna maksimuma. To je za rezultat imalo mini ciklus unutar samog solarnog ciklusa, koji je trajao oko dve godine. Vrlo je moguće da se ista stvar dešava i sada, zaključio je on.
Lajkovi vas odaju, FB zna vaš IQ i seksualnu orijentaciju!
Istraživači Univerziteta Kembridž koristili su algoritam kako bi na osnovu "lajkova" predvideli verska i politička uverenja korisnika, rasu i seksualnu orijentaciju, pa čak i IQ korisnika
Istraživači Univerziteta Kembridž iz Velike Britanije objavili su u ponedeljak rezultate istraživanja koji pokazuju da samo „lajkovi“ na Fejsbuku vrlo precizno otrkivaju rasu, uzrast, koeficijent inteligencije, seksualnu orijentaciju, karakter i političe poglede.
Objavljena studija pokazuje kako se Fejsbuk „lajkovi“ mogu iskoristiti za izvlačenje informacija o skoro svakom ko redovno koristi ovu društvenu mrežu, koji je najveća svetska društvena mreža sa preko milijardu korisnika širom sveta.
Istraživači Univerziteta Kembridž koristili su algoritam kako bi na osnovu "lajkova" predvideli verska i politička uverenja korisnika, rasu i seksualnu orijentaciju.
Ova otkriće trebalo bi da bude zvono za uzbunu za korisnike, posebno za one koje brine privatnost na internetu.
Uz pomoć algoritma, istraživači su analizirali podatke više od 58.000 fejsbuk korisnika, dobrovoljaca, koji uključuju njihove „lajkove“, demografske profile i testove ličnosti. „Lajkovi“ su učitani u algoritam koji su koristili istraživači i potom upoređivani sa rezultatima testova ličnosti.
Na osnovu „lajkova“ istraživači su uspeli da pretpostave da je reč o muškim korisnicima u 88 odsto slučajeva, da razlikuju Afroamerikance od Amerikanaca koji pripadaju beloj rasi u 95 odsto slučajeva, pa čak i da razdvoje demokrate i republikance u 85 odsto slučajeva. „Lajkovi“ su bez greške razdvojili hrišćane i muslimane u 82 odsto slučaja.
„Lajkovi“ su u 65 odsto slučajeva bili dovoljni da se predvidi status veze učesnika u istraživanju, a u 75 odsto slučajeva „lajkovi“ su prepoznavali i korisnike psihoaktivnih supstanci.
Linkovi na koje klikću korisnici Facebook-a retko eksplicitno otkrivaju njihove sklonosti ili osobine. Manje od 5 odsto gej korisnika će „lajkovati“ na nešto tako očigledno kao što je gej brak, na primer.
Ali šta onda otkriva homoseksualnu orijentaciju? Algoritam koji su koristili istraživači prikuplja veliki broj lajkova koji se tiču muzike i televizijskih emisija i na osnovu toga pravi portret profila korisnika.
Ima i neobičnih korelacija: pomfrit kružnog oblika povezan je sa visokim koeficijentom inteligencije, a ljudi kojima se sviđa Dark Knight imaju manji broj prijatelja.
Sve ovo pokazuje kako naizgled bezazleni „lajk“ može biti velika pretnja privatnosti korisnika društvene mreže, jer i vlasti, kompanije i pojedinci mogu isto tako koristiti sopstveni softver za predviđanje i na osnovu „lajkova“ uspeti da dođu do informacija o korisnicima koje ovi nisu imali namere da otkrivaju bilo kome.
Majkl Kosinski, vođa ovog projekta, kaže da korisnici ipak mogu nešto da urade kako bi zaštitili svoju privatnost.
„Fejsbuk „lajkovi“ su javni po "deafaultu" ali Fejsbuk vas ne primorava da oni budu javni; vi možete promeniti svoja podešavanja privatnosti“, kaže Kosinski.
Utvrđen uzrok ženske pričljivosti:
Američki stručnjaci otkrili su da žene u mozgu imaju znatno veće količine proteina Foxp2, odnosno tzv. jezičnog proteina.
Najzad postoji i naučno objašnjenje zašto žene vole da pričaju više nego muškarci. Američki stručnjaci otkrili su da žene u mozgu imaju znatno veće
količine proteina Foxp2, odnosno tzv. jezičnog proteina.
To otkriće potkrepili su činjenicom da mužjaci pacova, koji se oglašavaju češće od ženki, imaju povećane količine ovog proteina u mozgu.
Tačnije, imaju ga dvaput više od ženki. Testiranje je obavljeno na pacovima tako što su male pacove naučnici odvojili od majke, a onda brojali koliko puta se oglašavaju.
Kako je ustanovljeno da se mužjaci pacova oglašavaju češće, stručnjaci su u mozgovima ženki povećali proizvodnju proteina Foxp2 posle čega su i one počele da se učestalo oglašavaju, kao i mužjaci.
Posle toga testirana su moždana tkiva po deset malenih dečaka i devojčica, starosne dobi od tri do pet godina, koji su smrtno stradali u nesrećama.
Ovi rezultati su potvrdili da devojčice u mozgu imaju veću količinu proteina Foxp2 i to za 30 odsto.
"Imajući u vidu rezultate do kojih smo došli, možemo sa sigurnošću reći da povećane količine proteina Foxp2 u mozgu utiču na češću i intenzivniju komunikaciju", istakla je Margaret Makarti, vođa studije.
Neka prethodna istraživanja pokazala su da devojčice počinju da pričaju pre nego dečaci i da imaju bogatije rečnike od svojih vršnjaka suprotnog pola
Nema komentara:
Objavi komentar